dinsdag 19 juni 2007

Verwisselen

Voordat ik ’s avonds Bastiaan zijn tanden laat poetsen, gaat hij eerst nog even plassen. En terwijl hij dat doet, is het een vast ritueel dat ik alvast de tandpasta op zijn borstel doe. Het is door de jaren heen al een paar keer voorgekomen dat Bastiaan bij het poetsen ineens ‘BUUUUH’ riep en gauw de tandpasta uitspuwde, omdat hij niet de ‘frambozensmaak’ van zijn SpongeBob-tandpasta proefde, maar een of andere heavy mint-smaak van míjn tandpasta. Had ik met mijn suffe kop de tubes verwisseld en de verkeerde tube op zijn borsteltje staan leegknijpen..
Maar ach, dit soort verwisselingen zal iedereen (of iedere man..?) bekend voorkomen. Alweer een aantal jaar geleden waste mijn vader een keer zijn haren per abuis met autoshampoo..
Afgelopen week pakte ik wel de goede SpongeBob-tandpasta, maar stond ik die gedachtenloos (of juist ‘in gedachten..?’) op m’n electrische tandenborstel leeg te drukken. Toen ik m’n vergissing bemerkte zei Bastiaan dat dit niet erg was, omdat hij zo’n electrische tandenborstel wel eens wilde proberen. Zo gezegd, zo gedaan.. Maar na een korte tijd zei hij: ‘dat ging wel goed, maar laten we het een volgende keer maar doen als ik geen losse tanden heb..!’
Dat leek me een goede tip, want dat ik de tandpasta of tandenborstel verwissel is tot daar aan toe. Maar laat ik het wisselen van Bastiaan’s tanden nou maar aan moeder natuur overlaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten